woensdag 22 juli 2009

Straubing

Da's de bron van de Donau.
Het Zwarte Woud is echt wel een belangrijke grens, maar evenzeer
religieus. Als je uit Straatsburg komt, en je rijdt naar de Rijn, dan
zie je ze al van ver opdoemen: hoge beboste heuvels aan de overkant.
Ik dacht bij mezelf: Kan je je nu werkelijk inbeelden dat net achter
die kam een beek ontspringt die in dezelfde zee uitmondt als waar
menige Centraalaziatische en misschien wel Chinese beek in uitmondt?
Net achter die kam begon ook het aartsbisdom Wenen. Raar, geen Munchen
bijvoorbeeld, maar Wenen. Vandaag ben ik die beek dus wat gevolgd,
sommigen noemen ze ook Donau, en het viel me alras op dat ze al vlug
vrij breed wordt. In Ulm heeft ze het Denderniveau al overschreden,
maar hier in Straubing is ze weer wat minder...no doubt is dat omdat
ze hier een eiland maakt...alwaar ik mijn tent heb opgesteld. De
Donauradweg passeert hier vlakbij en 't moet gezegd, de signalisatie
daarvan is echt perfect. Blijkbaar trekt hij mensen aan van alle
leeftijden, zowel tieners als derde leeftijd hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten