vrijdag 24 juli 2009

Sofia

Gisteren op weg naar Szeged bij het tanken heel toevallig drie
Westvlaamse motards tegen gekomen en omdat op mijn gps wel nog
campings te zien waren in de buurt besloten we samen verder te rijden:
Martin, Kamiel en Gampi. 't Was oprecht toffe compagnie: 1 BMW, 1
Harley en 1 Honda. Gampi was eigenlijk op weg naar een borduurcursus
in Thessaloniki, Griekenland en omdat ik zelf ook een eind die
richting uitmoest reden we vrijdagmorgen samen richting Servische
grens. Alles dik in orde bij de Hongaarse uitgang, maar de Servische
douane wilde hen er niet in laten omdat ze geen geldige reispas bij
hadden, hoewel het Servische consulaat in België hen had verzekerd dat
een ID-card voldoende was. Overleg met een overste haalde niks uit, ik
mocht door omdat ik hem wel bij had en zij moesten terugkeren en langs
Roemenië omrijden om in Bulgarije te geraken. Brute pech voor hen en
bij deze wens ik hen toch nog veel succes met het verdere verloop van
hun trip, want ik zat er eerlijk gezegd toch mee in. Momenteel zit ik
achter Sofia, richting Turkse grens. In hetzelfde hotelletje als waar
ik vorige zomer zat...of nee, eigenlijk er vlak naast...vorige zomer
was het bijna af en nu dus helemaal. Alles ruikt splinternieuw en voor
24 euro zit je eigenlijk nog niet zo veel boven de prijs van een
Italiaanse camping ;=)
Kelner kende mij nog van vorig jaar en naam en logo van de keet "Black
cat, white cat" kaderen volledig in de Donau queeste.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten